Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-12, 12:04 #33
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Är det inte tvärtom? Om jag har en stor bredd på mitt forum så minskar väl konkurrenter för min del mindre och mindre. Sedan om jag är unik med det jag gör.
Nej, det är så att ju mer fokuserad och smalare din målgrupp är, desto större är chansen att du lyckat skapa ett mervärde för just din målgrupp.

Det är ett av de vanligaste nybörjarfelen att vara för "bred" eller "otydlig" i sin målgruppsfokusering.

Ju mindre företag du har desto viktigare att du fokuserar på en smalare målgrupp.

Du måste förstå att du har många företag att konkurera med, och ju bredare du gör din målgrupp desto fler företag kommer du att ha som konkurenter. Och som ny är du chanslös mot de etablerade på deras hemmamarknad, enda sättet att konkurera effektivt är att vara nichad och erbjuda bästa kvalitet för din målgrupp.

Du ska smala av din målgrupp så mycket att du till slut blir ensam (eller åtminstonde störst) som leverantör till din målgrupp.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-12-14 klockan 18:33
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat