Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-11, 11:56 #7
etanders etanders är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
etanders etanders är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Det var här jag läste det http://www.tipsomvista.se/windows-7/...windows-7.html
Citat:
För att över huvud taget kunna användare "XP mode" krävs att din dators processor har stöd för antingen Intel-VT om det är Intel-processor, eller AMD-V om, det är en AMD-processor. Hårdvarustödd virtualisering (Hardware assisted virtualization) är vanligtvis avstängt i BIOS så du måste först börja med att aktivera det. Alla moderna processorer har inbyggt stöd för detta, men vissa budgetprocessorer har trots att de är spritt nya inte detta stöd. Hur som helst så aktiverar du funktionen, om det stöds av din processor, i BIOS.

Du måste även köra Windows 7 Professional, Enterprise eller Ultimate för att kunna använda "XP Mode".
Men det kan ju hända att detta är inaktuellt. Vet inte när texten skrevs.

Det verkar ju funka för HenSod i Home Premium-versionen, så det kanske inte är något att bekymra sig om. Hur mycket internminne har du förresten, HenSod? Har för mig att jag också läst någonstans att man behöver "ytterligare 1GB" för att kunna använda XP mode. Hittar inte var jag såg det nu, men det kanske inte heller stämmer...?

Edit:
På jobbet har jag Vista och använder Virtual PC för att köra IE6 i XP. Så jag är bekant med Virtual PC. Men det som gjorde mig fundersam från första början var att det verkade som om det inte skulle gå att använda Virtual PC överhuvudtaget på vissa Windows 7-versioner.

Senast redigerad av etanders den 2009-12-11 klockan 11:58
etanders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat