Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-11, 01:14 #15
Bernard Black Bernard Black är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 9
Bernard Black Bernard Black är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 9
Ja, då kommer här en liten uppdatering och tack för all feedback. Efter oerhört mycket krångel gick Google med på att prata efter att chefsjuristen för det samfund som företaget är medlem i tog kontakt, det som kom fram av samtalet var att man inget kunde göra, dvs precis som väntat. De föreslog slutligen att vi skulle bemöta kritiken med en kommentar på bloggen, något jag tyvärr inte tror kommer att fungera.

Då återstår altearntivet att försöka få bort hans annons från första sidan genom att själva annonsera, det blir intressant att se om detta fungerar. Någon som vet om det ens är möjligt att köpa ut ett unikt sökord på detta vis, dvs om Google accepterar att en intressent sväljer hela utrymmet avsett för sponsrade länkar på första sidan där alla annonser pekar på en och samma domän?

Förmodligen fungerar det som så att man måste registrera att antal Adwords-konton respektive tillhörande domäner innehållandes data som står i relation till annonserna för att detta skall ha någon effekt, tror ni inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag har bara tittat som hastigast, men det ser ut som om du har rätt. Det dyker upp flera AdWordsannonser på ord som jag vet tidigare var spärrade. -http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?answer=6118#2
Sedan den 4:e juni 2009 får man inte använda andras varumärken i Adwords-kampanjer i listan som framgår av länken här: http://adwords.google.com/support/aw...&answer=143903. Sverige ingår dock inte i denna lista, provade sålunda med att göra en anmälan här: https://services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint. Märkligt dock att Google inte nämnde denna möjlighet i samtalet jag berättade om ovan, nåväl, värt ett försök.

Citat:
Områden där vi utreder både annonstext och sökord

Sverige

* När vi får in ett varumärkesanspråk från en varumärkesägare är vår granskning begränsad till att säkerställa att annonserna ifråga inte innehåller en term som motsvarar varumärkestermen i annonstexten eller som sökord. Om de gör det kräver vi att annonsören tar bort varumärkestermen från annonstexten och sökordslistan och förhindrar att varumärkestermen används i framtiden. Sådana utredningar påverkar endast annonser som visas på eller av Google. -http://adwords.google.com/support/aw...?answer=6118#2

Senast redigerad av Bernard Black den 2009-12-12 klockan 17:49
Bernard Black är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat