Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-10, 08:47 #7
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av casper87 Visa inlägg
däremot den finansiella delen hur man kollar om startkapital osv är det ingen av oss som kan.
Ni har ju ALMI Företagspartner som är utspridda runt om i landet. Men då måste ni skriva en affärsplan, gå på möten hundra gånger och övertyga dom att detta kommer funka. Är ni inskrivna på AMS så får ni starta eget bidrag under sex månader. När jag fick starta eget bidrag så fick jag 2800kr/mån i sex månader.

Citat:
Ursprungligen postat av casper87 Visa inlägg
Sen hur man fixar återförsäljare och om man ska ha eget lager eller beställa av dem när man får beställningar?!
När jag drev mitt framgångsrika företag som jag la åt sidan för att jag inte orkade att sitta vid datorn och ta emot beställningar, lägga in beställningar och snacka i telefon och via mail på natten med tanke på att mina leverantörer var i USA och Kanada. Sedan ville jag driva butik men så blev det inte.

Min plan var som så att när jag hade bestämt mig att starta detta så googlade jag på företag som sysslade med detta och sedan drog jag iväg meddelanden och talade om hur läget var och frågade om dom ville sända mig dessa produkter till bra priser och ett företag ställde upp med riktigt bra priser till mig så dom blev min leverantör under tiden jag drev mitt företag.

Hade jag gått direkt till agenterna för denna produkten så hade priserna blivit dom andra. Fick samtal från dom olika agenterna för märkena och alla frågade mig hur jag kunde ha så bra priser och då sa jag bara "jag har en del kontakter".

Jag tycker ni ska höra med Captain Thailand faktiskt. Han har ju byggt en sida åt något dataföretag i Thailand såg jag och han kanske kan skicka produkter till er från Thailand. Jag vet inte. Men ni kan ju höra efter.

Lycka till
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat