Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-10, 07:15 #5
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Jag håller med de tidigare postarna. Jag skulle direkt avråda er från att ge er in i detta. Sälj korv i stället!!

Alla fattar mat. Det är en sanning.

Om ni nu ändå absolut vill sälja datortillbehör, då ska ni veta att betalningsviljan är lika med noll mot den tänkta målgruppen. Det är en målgrupp som baserar sitt liv på att inte betala.

Se till att ni har ett riktigt arbete med en riktigt inkomst INNAN ni börjar, så ni har något att leva av. Låna INTE pengar!! Fundera inte ens på ett sånt scenario. Det kommer inte att ske.

Sen när det gäller försäljning mot konsument, då har man som företag en himla massa skyldigheter. För det mesta har kunden alltid rätt, och det måste du känna till och det kan bli riktigt dyrt om du av någon anledning inte känner till olika saker.

Här finns det inga ursäkter i form av att "jag visste inte", "vi är unga", "vi är nystartade" eller andra försök till undanflykter. Kolla på Plus. Så snart ni säljer till privatpersoner är ni med i samma värld som dom som kommer på besök där.

På konsumentverkets hemsida finns en del att läsa:
http://www.ko.se/

Hur hårt är du beredd att arbeta?

Har du skrivit en affärsplan?
Vilken budget har ni?
Hur mycket eget kapital kan ni själva gå in med?

Tänk på att ingen kommer att göra något åt dig. Möjligen kan någon läsa din affärsplan och ställa lite frågor, men det är fortfarande du som måste skriva.

Framförallt, ingen kommer att ge dig pengar!! Varken banken, kunderna, varorna, arbetet eller dina polare. Ingen kommer att göra arbetet åt dig!! Varken dina kompisar, kunderna, eller olika "hjälpsamma" personer i din närhet, i olika sammanhang.

Kolla förutsättningarna, absolut. Det är en lärorik erfarenhet. Den dagen ni alla fyra har ett jobb och en stabil inkomst från annat håll, då kan ni fundera på att starta.

Lycka till!!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat