Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-07, 21:32 #19
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är också ett tecken på den okunskap och naiva inställning som alltför många fortfarande lider av. Med det menar jag inte att de får skylla sig själva. Man bör sätta dit de skyldiga hårt men samtidigt också försöka utbilda de som drabbats eller löper risk att drabbas av deras oseriösa verksamhet. Alla har vi varit okunniga en gång i tiden.

Jag anser nog att man bör ta upp sådana här saker i IT-utbildningen i grundskolan och inte bara lära sig söka på Google vilket i princip var det enda av värde som ingick på min tid Det lär säkerligen vara bättre på de flesta håll idag men jag tror fortfarande det är brist på undervisning när det gäller all form av säkerhet / bedrägerier osv. vilket är saker som precis alla som ens använder internet på något sätt har nytta av att kunna.
Jag håller med och försöker sprida .SE´s guide "allt vad jag orkar", men det är tråkigt nog inte generationen skolungdom som IDAG drabbas av dessa aktörer, utan deras föräldrar.
Skolverket har dessutom börjat jobba i linje med det du efterfrågar, kolla bla nedan länk:
http://kollakallan.skolverket.se/kal...componentId=16
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat