Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-04, 22:24 #5
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
För vår del handlar inte betaltiden på en faktura om att man ska hinna betala i tid. Det handlar om likviditet och kassaflöde. Har man sen fördelen att ha 30 mot sina egna kunder men 60 mot sin leverantör så är det ju bara bra. Ska man slåss mot konkurrenter är det ju en klar fördel att kunna erbjuda kunden 60 istället för 30 dagar.

Men att bara gå ut och kräva det är ju inte schysst direkt, speciellt inte om man haft 30 tidigare. Sen är det ju alltid fråga om kunden byter eller stannar kvar ändå även om man inte går med på det. Har man haft bra service och skött sig tidigare borde det väga in rätt mycket också.

Senast redigerad av JohanssonHenrik den 2009-12-04 klockan 22:29
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat