Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
|
"Jo, men är det inte så att jag som kund vet som bäst hur jag vill ha det?"
- Nej. Det är generalfelet nummer ETT som folk gör. Inköpskompetens ska inte underskattas! Kolla Försääkrningskassan... Kostade skattebetalarna 1.2 miljarder... och inget levererat. Men nog visste dom vad dom ville ha. Ja. Typ...
Det är en vedertagen inställning som du absolut inte alls är ensam om, nämligen att du som kund vet vad du vill ha. Den attityden får du allt jobba lite med! Alltså förändra!
"Tror inte att jag är mer besvärlig än någon annan kund."
- Nej. Ingen 22 åring med din attityd skulle frivilligt sätta sig i en sån position. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag tycker du verkar skitjobbig och jag skulle BETALA dig för att INTE vara kund till mig... Hur mycket vill du ha???
"Däremot ska jag ha allt perfekt och det är väl inget konstigt med det?"
- Jo. Om man är 22 år, har noll koll och har en dryg "jag vet bäst" -attityd.
"Vilken människa betalar för en hemsida som sedan är halvfärdig och ser ut som en hej och kom och hjälp mig?"
- En person som är 22 år, har noll koll och har en dryg "jag vet bäst" -attityd. För en sån person blir aldrig nöjd och kommer alltid få skitsaker levererade, oavsett vad som avses.
|