Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-03, 08:14 #1
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
P1 sänder hela morgonen, så det är lugnt. Inga reklamavbrott och jag betalar för det med min licensavgift. Förstår inte gnället, gör program som man vill betala ordentligt för att göra reklam i så är kostnaderna inga problem.

:-)
Annars kan man ju göra som "staten" och tvinga folk att betala en avgift om man äger en apparat som dom varken har varit med och utveckla eller att man inte vill nyttja deras tjänster, då behöver man inte producera kvalite. Så länge kommersiella aktörer producerar tillräckligt bra material så att folk vill ha apparaten så är det bara att håva in...

Sen när det kommer nya tekniker så får man ju anpassa och försöka få folket att betala för den tekniken med eftersom deras material även finns där...

Undrar vad som skulle hända om Google började skicka ut fakturor till alla som har en internetanslutning och använder argumentet att deras sökmotor finns ju tillgänglig på nätet och då måste alla betala...

Detta blev ju ett litet sidospår, men jag tycker att det är att ta i att säga att SR producerar så bra program så att folk betalar. Hade inte tv-licensen funnits så hade nog SR haft en mycket liten budget.
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat