Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-02, 12:02 #4
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Med andra ord kan jag kopiera texten rakt av men omformulera den och sedan är det inget jag behöver bekymra mig över? Rätt?
Nej, skall det vara rätt. Du skall känna inspiration över texten och skriva din egen. Du får lov att göra citat.

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Om det skulle ske, tyder det på att företaget som har registrerat namnet är väldigt rädd om sitt varumärke och inser att det är värt mycket? Jag tänker främst på ett domännamn. Jag har tänkt att göra så som jag skrev, att bara sätta - mellan namnen eftersom jag för tillfället inte har kommit på något annat.

Vi tar slagverket som exempel igen. Om personen har registrerat slagverket.se och jag registrerar t ex sv.se som förkortning kan jag även bli dragen till ATF då också eller chansen minimal?
För att komma till ATF så måste slagverket vara registrerat som varumärke, eller vara allmänt känt. Genom att sätta ett " - " kan vara en dålig ide eftersom folk skriver inte alltid " - " i domännamn.

Förkortningar och tex. slagv.se, sverket.se osv gör inget.

Tex:
coca-cola.se skulle dra dig till ATF om du registerat:
cocacola.se
cocacola-light.se
cocacola-zero.se
coca-cola-light.se
osv.

Men inte om du registrerat, cc-zero.se eller cc-light.se, eftersom det är inget av deras varumärken.

Läs lite här om ATF-förfarandet.
http://www.iis.se/domaner/tvistlosning-atf/
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat