hej,
Jag och en kollega har kört ett projekt nu i ett halvår där vi använt oss av en svn-tjänst på nätet. Det är klockrent då vi kan få tag i koden vart vi än befinner oss (vi bor inte i samma stad), vi sitter ofta på uppdrag hos kunder och är allmänt mobila. Kan rekommendera
www.xp-dev.com som är snabb och bra för ett mindre utvecklingsprojekt. När det gäller komplexitet så tycker jag inte det är några konstigheter, antingen gör man en update (hämtar senaste koden) eller commit (skriver förändringar). Så det dagliga jobbet blir ju sällan jobbigt. Sen kommer det fina som du säkert kommer få nytta av då du kan sätta en label på en liveversion som du alltid kan backa till om du råkar göra massa dumma saker i din kod (råka deleta filer, skriva över saker som var bra att ha etc)
En annan fördel med SVN är att det är open source och väl utbrett. Det finns plugins till de flesta utvecklingsmiljöer och operativ (sitter själv med win7 + vs2008). Eftersom jag kör microsoftmiljö rakt av så har jag kört mycket sourcesafe och tfs från de, men svn slår bägge systemen på fingrarna i sin enkelhet/snabbhet men ändå kraftfullhet.