Hej Rond.
Här kommer lite input, om det är nytt för dig vet jag inte, men jag ger det iaf ett försök:
Citat:
Ursprungligen postat av Rond
De flesta besök kommer via Googlesökningar (tror vi)
|
Tror ni? Hört talas om Google Analytics?
Interna länkar: Nja, tror inte att det "kan" bli för mycket där men någon får gärna rätta mig om jag har fel. Klart man inte ska länka så mycket att det ser löjligt ut för det mänskliga ögat, jag tror att lagom är bäst med vad jag har hört ska Google inte ha några restriktioner när det gäller antalet interna länkar. Det är absolut ok att lägga ett gäng länkar till viktiga sidor i slutet på varje sida. Eller högst upp, beroende på hur det ser ut och vad som blir snyggast.
Sociala medier är toppen för att marknadsföra sin sajt och ska absolut inte underskattas - men de bör inte kopplas ihop med sökmotoroptimering eftersom länkar från såväl Facebook som Twitter är "nofollow"-märkta. Länkar från bloggar har dock effekt i form av länkkraft som hjälper dina placeringar så ska du satsa på sociala medier, välj en blogg tycker jag. Se till att alla länkar har bra ankartexter - det viktigaste ordet först i ankartexten. Använd också "title" i länkarna till sajten och de interna länkarna så får du in lite extra nyckelord.
Och så reggar du förstås dina sajter i några bra länkkataloger.
Du kanske redan visste det mesta av det jag skrev nu, det vet ju inte jag.

Men det är ju alltid trevligt med svar när man skriver i forum oavsett om de tillför nån värdefull info eller ej. Ha det gott!