Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-28, 23:33 #4
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
Produkterna ifråga gäller två tillbehör till Nintendo Wii, som efter 1 månad gick sönder, varav jag skapade ett "reklamations" ärende hos dem. Butiken har konstaterat att det är ett garanti fel, vilket de erbjöd mig nya produkter, vilket jag accepterade. Däremot ville de lägga på en fraktavgift på 94:- Vilket jag då tyckte lät konstigt, och mailade tillbaks och bifogade dem länkarna till konsumentköplagen samt konsumentverket, om vad de skriver ang reklamationer.

Jag är säkert en jobbig kund i deras ögon och avgiften är väll egentligen inget att bråka om, men ville bara veta hur bestämmelserna säger!

Att jag kanske får betala paketet till dem, är jag införstådd med! Fast du menar att även denna avgift skall företaget betala?
mikael_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat