Citat:
När man betalar till AdWords är det så, men ska man verkligen lägga på (och dra av) moms när man tar emot en betalning? Det är väl i så fall Google som ska göra på det sättet när de gör utbetalningen, vilket man som publicist inte ser. Jag tycker att det låter konstigt om både den som betalar och den som tar emot betalningen ska lägga på moms.
|
Nej, det har inte med Google att göra. Jag var otydlig. Det är din egen bokföring som avses. (Som i alla fall jag avsåg.)
Google vill inte att Dollarn ska påverka ditt resultat. Dom får betalt i Svenska kronor, och vill betala i Svenska kronor. Så enkelt är det. Med ditt resonemang skulle du kunna "tjäna mer pengar" om Dollarn var fördelaktig för dig i din situation.
Den som skulle förlora på detta är givetvis Google. Inte de som betalar. Skulle de betala olika mycket olika dagar baserat på Dollarkursen!? Det skulle framstå som något diffust... och kanske lite svårt för Google att ha full kontroll på. Alltså, att de tjänar maximalt på det upplägget.
Google är ingen välgörenhetsorganisation!! De vill maximera vinsten ur deras synvinkel. För utom att dom betalar dig en slant så skiter dom högaktningsfullt i dig!
Kanske inte så mysigt att veta... men ... så är det. Du är dock inte ensam, om det kan vara en tröst! Men hur som helst, gilla läget. "The Dollar payment will never return."