Hej,
Bara tänkte på en sak, då det inte inträffat innan! Jag skickade tillbaks två stycken varor till en e-butik, (då de var trasiga) frakten för denna betalade jag. Vilket är helt ok.
Däremot idag fick jag ett e-mail att mina nya produkter är klara, (ersättningsprodukter) för leverans och jag kan antagligen hämta dem eller skickar de dem, men då tillkommer en fraktkostnad på 94:-
Jag har innan skickat tillbaks trasiga produkter till andra e-butiker, och då har jag aldrig behövt betala någon frakt!
Läste detta :
enligt konsumentköplagen:
26 § [..]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det
att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet
för denne.
http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/19900932.htm
eller enligt Konsumentverket:
När du reklamerar en vara du har köpt på Internet ska säljaren stå för
returfrakten.
http://www.konsumentverket.se/Tema_e...nFel-pa-varan/
så hur brukar ni sköta fraktkostnaden vid reklamationer?