Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-28, 11:06 #13
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av isakonline Visa inlägg
Har nyligen tagit över tradgardsblogg . se och letar nu efter ett nytt ställe att lägga den på, som det ser ut nu så tar sidan 18gig och har en transfer på 33gig ca i månaden.

Vi kommer byta blogg system snart och jag vill då även byta plats och ha ett svenskt alternativ.

Jag är ingen server nöd och skulle verkligen vilja ha ett lätt alternativ typ webhotell med cpanel men har inte hittat något.

Kollade in http://www.serverconnect.se/unmetered.htm

Någon som har erfarenhet av dom ? Kan man lita på att det är fri bandbredds förbrukning ?

Det går attt välja till kontrollpanel virtualmin, någon som har erfarenhet av det ?

Mvh // Isak
men Isak, den länken du pekar på är för att hyra en hel server...
Som du själv ansvarar för att installera program och rättningar på.
Med tanke på att du skrev "Jag är ingen server nöd och skulle verkligen vilja ha ett lätt alternativ" så skall du nog inte hyra en egen server, då måst det vara enklare med en större vps ? Föredrar själv DirectAdmin, som är en enkel och mycket prisvärd kontrollpanel.
Men även på en VPS svara du själv för underhåll & patchar

Provade ServerConnect (två VPS:er) för nått år sen, men det var lite väl mycket systemstopp, sedan tog man lite "lättvindigt" på vissa av mina felanmälningar,
typ "hittar inget fel" etc... när jag flytta hela vps:erna till annan leverantör så "fösvann" de tidigare problemen.

Ang: "Det går attt välja till kontrollpanel virtualmin, någon som har erfarenhet av det ?" tror INTE att det är den typen av kontrollpanel du söker!

Senast redigerad av SajtXL den 2009-11-28 klockan 11:11
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat