Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Känns ju som värsta lekstugan! dot berlin känns ju inte överdrivet förtroendeingivande... Vem bestämmer över en sån domän då!? Gör borgmästaren i Berlin det? Vem kan regga där? Företag som gör anspråk på att ha näringsverksamhet i Berlin eller vem som helst?
Det där verkar obota korkat!
.afr skulle kunna funka för afrika, om inte annat för att .eu fungerar (???) för oss... (Det finns ju motsvarande African Unionen. .au -kanske... men den borde vara upptagen av Australien eller Schweiz...)
|
Jag gissar att du inte bevakat denna topic alltför väl de sista åren!?
Förslagsvis ska vi väl låta aktuellt domänregister stipulera sina egna regler och det är väl om inte annat rimligt då det kostar 185 000 dollar att ansöka om en TLD (non-refundable) om de väl blir beviljade .berlin.
Har du en tillräckligt stor påse pengar så kan du själv ansöka om .stockholm eller .mrbob - skulle du då fråga om "Stadsledningskontoret" och "Byggare Bob" skulle rodda dem?
Sen gissar jag att Schweiz är ganska nöjda med sin landsdomän .ch, då .au som sagt skulle öka risken avsevärt att göra sig ganska impopulära bland Australiens 2,7 miljoner registranter.
För kännedoms skull kan jag upplysa dig om Asien även har .asia, men men du tycker kanske att de ska ändra den TLDn till .asi ?