Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2004
|
Jag sitter på andra sidan, dvs jag får en hel del mail ang sponsring av vinster etc. Det jag saknar varje gång är vad jag får förutom att "vårt namn kommer synas på hemsidan" är lite mer ingående information. Mina tips är följande:
- Skriv vad ni önskar bli sponsrade med dvs nyckelring, DVD-skiva eller ljudanläggning. Jag vill inte komma i en situation där jag erbjuder 10st nyckelringar och ni är ute efter en ljudanläggning. Där kan ni även bli mer personliga eftersom ni visar att ni faktiskt har kolla vår sida och läst på innan ni kontaktar oss. Vill inte få känsla av ett massbrev.
- Skriv vad ni erbjuder, dvs en tackannons på 100 * 200 px på första sida med länk, finnas med en nyhetsutskick under 1 år i sponsorrutan osv, osv. Jag vill veta vad jag får och det ska kännas som jag får lite extra.
- Få fram siffror på besökare, målgrupp osv så jag vet vilken kundgrupp jag når samt att jag vill veta att er sida är seriös och inte en täckmantel för tiggarbrev och ni använder vinsterna till något helt annat.
- När tävligen etc har tänkt att genomföras dvs datum eller månad etc.
- Skriv ut alla er kontaktuppgifter. Många avslutar bara med sitt förnamn och ibland med hotmail-adress...
- Avsluta gärna med en möjlighet att tacka nej till framtida sponsor förfrågande samt kanske en text om att jag kanske inte har möjlighet att sponsra just nu men är eventuellt intresserad i framtiden. Ni bygger ett nätverk av sponsorer för framtiden.
Lycka till.
|