Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-24, 07:20 #16
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Nu kanske vi var otydliga när vi gav dig kompensationen, för det borde ha framgått att det var i form av 3 månaders kredit och inte i form av pengarna tillbaka. Som du själv säger, så på din förnyelsefaktura dras det av en summa som motsvarar 3 månader av ditt abonnemang.

Främsta anledningen till att vi gör så, är för att summan för 3 månader är vanligtvis så pass låg att om vi skulle skicka kompensationen i form av en banköverföring så skulle det inte finnas särskilt mycket kvar när den når dig (bland annat på grund av att vi överför pengarna från Danmark till Sverige).
Det har ju ALDRIG varit tal om utbetalning av pengar, så det där är ju bara rökridåer, eller om man så vill, ordbajs.

Främsta anledningen till att ni gör så är ju att ni vill låsa kunden till något som man kanske egentligen är missnöjd med. Har ni ens kollat termen "kompensation" med t.ex. ARN? Det ni egentligen erbjuder kallas, så vitt jag vet, RABATT.
Jag skulle gissa att det finns liknande regler som för när/var/hur man inte får säga gratis om det t.ex krävs en motprestation. Jag har ju blivit erbjuden, och accepterat en kompensation som jag faktiskt inte fått, och eftersom ingen motprestation varit på tal så är det väl bara facea läget och erkänna att ni brister.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat