Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-23, 23:41 #3
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av PerD Visa inlägg
Hej!

Tror det bästa är en personlig kontakt som intervjun också visade. Försök starta en dialog som ni gjorde med första företaget. Vem som är rätt person är ju omöjligt att veta men kolla lite på deras hemsida och läs på om företaget innan kontakt. Just sponsorbiten brukar vara den som är marknadsansvarig område men gäller det en mindre kostnad så är det nog fler som kan bestämma. Berätta lite om projektet men håll er till sanningen angående hur populär sidan är/räknas bli. Ger bättre chans till vidare samarbete. Annars lovar ni sådant som ni får svårt att uppfylla. En annan sak att tänka på är att företaget förmodligen redan får en massa förslag om sponsring där de flesta mailen säkert åker rakt i papperskorgen. Många e-handelsföretag skriver på sina hemsidor att det inte ens är någon idé att fråga. För det är ju så att sajter där deras sponsring vore mest intressant för deras del där är det inte lika intressant för siten att upplåta gratisreklam, där handlar det istället om vilket värde ett sponsrande företag ger åt siten istället för tvärtom. Så jag tror det bästa är att vara ärlig med vad ni tror företaget får ut av samarbetet och fokusera istället på kanske framtida samarbeten och att företaget syns i ett positivt ljus genom att hjälpa er. En annan sak om ni inte redan har bestämt vilka företag ni ska vända er till är att söka lite efter företag som brukar sponsra med vinster. Söka på Google efter "tävlingen sponsras av" och vända sig till något av dessa företag. Kan ju vara så att det ingår i deras marknadsföring att sponsra många tävlingar.

Ett annat råd angående tävlingar är att också bestämma vem som ska vara ansvarig för utskicken/meddela vinnarna. Kan bli en rejäl portokostnad beroende vad det är för prylar om ni får allt i ett paket och sedan själva får skicka ut prylarna till vinnarna. Det är just denna administrativa bit som för företaget oftast är den största kostnaden. Tänk också på att det är ni som står som ansvariga för tävlingarna och det är till er som folk kommer att vända sig om de inte får sina utlovade vinster. Så lika mycket som att en sponsrande företag måste ha förtroende för er så är det lika viktigt att ni har förtroende för företaget.

Tack för ditt svar =)
Jo det är vi som meddelar vinnarna och skickar ut vinsterna. Vi vet redan vad det är för företag ( inga tunga produkter ) och står för portot osv.
Så på den biten är det inga problem.

Det är för oss omöjligt att träffa företagen öga mot öga då ingen av oss bor i närheten utav företaget i fråga.

Jag får försöka snickra ihop något meddelande/komma på ett samtal.
Muqito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat