Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-23, 12:28 #10
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Samma sak som alltid.
När de kommer till att ändra avtal går det väldigt bra, var väll någon månad sedan jag fick något brev om de senast, att de skulle ändra så man skulle få läsa igenom de nya.
Att vara trogen kund betyder inget, nya kunder får alltid erbjudanden osv, men trogna kunder får aldrig nått.

Som sagt, inte helt ologiskt att man borde få betala mindre summa om de sänker priset.
Avtalet gäller produkten och om priset blir lägre tror jag inte NÅGON I HELA SVERIGE/VÄRLDEN skulle bli arg på bolaget om fakturan är på en lägre summa.

Men om ett bolag skickar ut ett nytt avtal så har du rätt att bryta de avtal man har med dem, så om comhem skickar ut ett nytt avtal så har jag rätt att säga upp mitt avtal/abb med dem. Fast de senaste de skickade ut "skyddade" dem från det, då de skulle börja gälla först efter att min bindningstid hade gått ut. Så de skyddar sig från att folk kan säga upp sitt avtal pga det.

Samma med mobil operatörer, alla slags tjänsteleverantörer. Alla är fyrkantiga.
Bara vänta tills de kommer någon annan leverantör som erbjuder billigare pris när priset faktiskt blir billigare, samt att trogna kunder tjänar på att vara trogen kund.

Vill man ha nått genomfört så måste man alltid be om att bli kopplad till uppsägelseavdelningen då de har mandat/vilka att ha en kvar. Som när jag försökte få nytt simkort till mobilen då de jag hade var rätt gammalt "tele2", vid "3g" skiftet och de funka inte så bra i min nya telefon. Men de tyckte promt att jag skulle batala för ett nytt 3G kort. Fast jag varit abonnemangskund i flera år. Testade 2ggr men tillslut så bad jag om att bli kopplad till uppsägning, och vipps gick de så bra att få nytt simkort och ett par hundra spänn i extra ringpott. Gjorde likadant när jag ville ha bättre pris då mitt minut pris var rätt gammal taxa.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat