Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-23, 11:15 #7
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
En ordningstanke...

"Det är artigt att inte vara girig".

Jag är med i ett program och på fem år har dom kanske pyntat 200 spänn. Jag tror att de banners jag har slutade fungera för flera år sedan. Alltså. Google lägger ribban. Man förväntar sig att man som affiliate blir kontaktad av någon när man ska sluta med en viss reklam.

Nu vet jag att det finns folk som är aktiva och som byter och står i hela tiden... Men jag är inte den modellen. Jag orkar inte det.

Ha det i åtanke! Låt inte era affiliates leverera trafik till något eller någon som inte längre genererar pengar!! Var inte girig och tänk inte "dom får skylla sig själva".

Det är bara ett tips... Se till att era affiliates tjänar pengar på varje banner. Orkar inte era affiliates byta banner, gör ett system som tar hand om det åt dom.

Era affiliates är era kompisar!! Ta hand om dom!! Detta nätverket som jag är med i det kräver alldeles för mycket egen insats från min del. Jag upplåter plats på min webbplats till företag som vill annonsera. Den inställningen har jag och för detta förväntar jag mig få betalt.

Men det räcker tydligen inte. Man ska tydligen hålla på och godkänna och att bli godkänns för allt och alla hela tiden i en oändlig ström... Låt mig slippa detta!! Det slipper man med Google Adsense och att inte fler tagit efter denna modell är för mig en STOR gåta!!

Så, kortfattat. Var inte snål och girig mot dina kompisar! En vacker dag levererar dom miljontrafik -- kanske till dig, kanske till någon annan. Men du vet inte vem det är!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat