Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-20, 22:01 #40
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Sorry för sena svar här... har varit på resande fot.

@Westman - Det finns många sätt att ta betalt. Ja vi menar att generellt sätt så är det per timme som gäller för molntjänster och inte som gamla stordatormiljöer där du kan köpa CPU kraft som du säger. Betalar du per timme så gäller ju varje förändring som du gör från den tiden - och inte från nästa månad tex. Dvs du betalar då för det du köper för den timme, dagen eller veckan. Detta utan att gå så långt att man räknar varje CPU cykel eller om inte allt RAM används så mäter man det också. Det är en förenkling och det blir inte exakt det du använder - utan jämförelsen är med dedikerat där du är mer fast i din lösning så att säga.

Håller med er båda att automatisk förändring upp eller ner är idealiskt och vi kommer med detta också. Dessutom kommer ett API där du man automatisera en hel del saker som du önskar slippa göra manuellt.

Om du hamnar på slashdot så har du möjlighet att dunka upp de servrar du har från kanske 1 processor till mer och lika så ram och annat som kan tänkas krävas. Automatin skall in där men du har den möjligheten. Har själv drivit många dedikerade lösningar och jag kan säga att detta är mycket mer flexibelt - även om jag också håller med att det kan bli än bättre. Att köpa in hårdvara tar två veckor - här har jag nya servrar på minuter - även om det kunde vara sekunder så är detta en enorm förbättring.

Lite lätt övervakning på last mm så kan du vara med i matchen relativt enkelt - även en lördagkväll - utan massor av folk som kör det.

Igen - med API och vissa saker automatiserade blir det optimalt. Vi når dit snart.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat