Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-18, 12:34 #7
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Tack för svar. Visst kan jag betala tillbaka pengarna, handlar bara om 130 spänn men jag vill göra rätt. Varför
1. Jag hatar tjuvar/bedragare och tycker vi måste göra allt vi kan för att stoppa dem.
2. Om den som med detta kort går till era butiker och handlar för 1500 spänn, betalar med kreditkortet, ni skickar varan, kreditkortet spärras efteråt så står ni (mina kära e-handlar kollegor) med skägget i brevlådan. Om vi lärt oss något av bankkrisen så är det ju att bankerna tar ju inget jävla ansvar alls. Se www.nordeasanningen.se för exempel.
3. Den stackare som blir utsatt kommer antagligen ha problem om det handlas för mycket innan kortet spärras.

Alltså tänker jag, jag meddelar DIBS som borde ha lite uppfattning om kortbedrägerier och vara tacksamma för att de får tidig varning. Men de idioterna (som inte riskerar något) verkar ju inte bry sig ett jävla dugg.

Jaha... potentiellt kortbedrägeri.. ähhh skicka inga varor och låt nån annan ta skiten.. inte vårt problem.

Vi måste väl ändå visa lite solidaritet i samhället???

Varför kommmer kortet spärras inom kort om ingen gör något, kan vara ett kort från ett rån, skimming etcetera som kortinnehavaren inte vet om. Det spärras om någon gör något, DIBS gör inget är ju uppenbart. Kanske en sida som heter dibssanningen.com?

Okej, lite långt och upprört men va fan, har blivit blåst av för många "har inte fått något paket" idioter och är så trött på "tack för statsbidragspengarna går direkt till min bonus" bankirerna.
Richie72 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat