@Maxjohan - Du är säkert duktig på många saker, men att uttrycka dig i skrift på ett sätt att läsare förstår vad du menar är inte en av dem.
Vidare så vet jag inte hur många gånger jag försökt att få dig att förstå, både i trådar som denna
http://www.wn.se/showthread.php?t=35973 och i pm att jag jobbar för .SE Registry och inte sedirekt.
Jag har förklarat hur registry-registrarmodellen fungerar, .SE´s relation till registrarerna och registrarernas relation till slutkunderna - gång efter gång och trots det så är vi i nästa kommentar tillbaka till ruta ett.
Du vill verkligen inte ta till dig av andras åsikter eller hur saker och ting verkligen ligger till, utan gömmer dig bakom "abstrakt tänkande" och din egen verklighet, vilket kunde vara helt ok om det var ett tänkande som andra läsare kunde relatera till, men hur menar du kommentarer som:
"Som sagt, det ligger i försvarets intressen, inget geni behöver vi vara för att lista ut att Utländska dokument kan komma... i fel händer."
..har med NÅGONTING i denna tråd att göra?
Och du lyckas helt klart missa min poäng med hästlängder - min poäng med treteckenskombinationerna var att det vimlar av dem i Svenska statens internetnärvaro och jag tror inte för en sekund att någon av dessa domäner värderas mindre än 1 miljon av dess innehavare.
Vad gäller ap2.se, ap3.se, ap4.se och ap7.se så är det adresser till AP-fonderna som administrerar ofantliga mängder slantar och jag vågar faktiskt påstå att deras domänadresser har ett betydande värde för respektive verksamhet - inte minst vad gäller e-mailadresser.
(Ergo: ingen av dem skulle vara villiga att sälja sin domän för 1 miljon SEK - eller tror du verkligen det?)
Jag har heller inte sett någon i denna tråd säga att det finns ett generellt värde på tre-teckensdomäner - för det gör det NATURLIGTVIS inte!
Inte heller finns det någon som kan peka på en annan verksamhets domän och säga: den domänen är värd x antal pengar.
Ett försäljningsvärde av ett domännamn är aldrig större eller mindre än vad en köpare och säljare är villig att enas om och i detta fall var det priset 950 000, vilket ena parten inte verkar helt nöjd med
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6083918.ab