Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-16, 17:30 #3
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
@Björklund - Drift i molnet är inte nytt. Den generella definitionen inkluderar det vi diskuterat - där en del är betalning per timme. Det är inte vi som säger detta - det är kunder och många andra leverantörer som kört i åratal. :-) Del i det är precis som du säger skalning upp och ner bla. Som sagt det är 4-5 punkter som ingår som den större definitionen - eller tanken som bör vara där för att klassas som det. Patrik nämnde det som en "liten" obetydlig grej - vilket det inte är - utan är en av grundstenarna utöver det du nämner.

Har tyvärr inte nog med teknisk kunskap att kommentera det du säger. Det jag vet är att vi bygger det så flexibelt och balanserar det mot säkerheten. Som gäller förstås med alla tjänster inom hosting.

@patrikweb - självklart följer vi diskussionerna om säkerheten. Jag kan inte kommentera detta då jag inte har den tekniska kunskapen men var säker på att jag skall ta upp det ni säger med teknikerna. Är säker på att de kommer uppskatta dina utryck om hur inkompententa de är. :-)

Hela tänket runt "betala vad du använder" kräver betala per timme. Vare sig det är för ett test eller kortare projekt men kanske framförallt om du vill hantera spikar och ena dagen behöver 8 processorer och nästa bara en. Vet faktiskt inte varför vi diskuterar detta. Det är en sådan självklarhet att detta är en grundläggande bit i hela drift i molnet diskussionen och också något som kunder med självklarhet uppskattar Patrik?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat