Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-16, 09:40 #34
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Farligaste är att du lär kunna sniffa all trafik då samtidigt om man vill och göra MIM attacker.

Säkerheten är något av det viktigaste när det gäller sådana tjänster, och du säger själv att det ska vara en konkurrent till EC2 i Sverige. (Och du kan väl knappast missat alla stora snack om just säkerheten i molntjänster)

En sådan miss ni har gjort som är en av en sådan grundläggande kunskap får ju bara inte hända.

Sådan inkompetens kan man väl inte ha i grundläggande nätverk, även om ni nu har köpt en färdig plattform så kan jag inte tro att någon skulle kunna sälja en sådan som inte går köra med PVLAN eller annan lösning.

Sedan tror jag inte värdet är att få betala per timme, möjligen endast för labb och små test. Fast den marknaden lär inte vara så stor, om folk endast vill testa saker kan dom lika väl få komma ställa servrar på mitt kontor som har Gbit för lek gratis :P

Jag tror på att betala per timme om man bygger det rätt, då räknat på CPU timmar. Fast där finns det redan många kluster företag som säljer sådant på.

Då kan det vara värd att kunna använda 10 CPU core under högtrafik och sedan betala mindre för belastningen på lågtrafik. Alltså rena CPU timmar räknat.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat