Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-14, 20:33 #28
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
@Björklund - frågade teknikerna och nej du kan inte sätta reverse själv utan måste ringa support. Vi finns tillgängliga till klockan 21:00 varje vardag på telefon.
Länken var till dig eftersom du inte verkade veta vad reverse DNS var.

Jag har skapat mig en server hos er för att testa lite.
Det verkar inte riktigt som ni tänkt på det här med säkerhet...

På er hemsida kan man läsa:

"Amazon gör det mer komplicerat. Varje server får en icke fortlevande privat IP address som via NAT kopplas till en publik IP address. Varje gång du stänger ner servern får du en ny privat address."

Anledning till att ni kanske tycker det är komplicerat (vilket det inte är) är för att Amazon inte vill att en kund ska kunna ta över nätverkstrafiken för en annan kund som man kan hos er.

Jag fick en IP-address via DHCP. Jag hade inga problem att lägga till en ny address manuellt i samma VLAN. Nu tog jag en address som var ledig för att inte störa era andra kunder. Men om jag hade haft lust så hade jag kunnat ta någon av de andra 254 addresser i ert nät och styrt om trafiken till min server.

Jag kan också lyssna på trafiken som går i samma nät som min server gick i.

Hur har ni på Citynetwork tänkt här igentligen?

Om ni har det så är här är inte era "100% uptime" inte mycket värt... För någon illasinnad tar det inte lång tid att sänka "uptimen" för en annan kund i samma nät. Och det enda som behövs för detta är ett minuters tid och svenskt personummer (för att få skapa ett konto).

Men jag måste säga att ert webbinterface som ni köpt in var snyggt! Saknas funktioner som man behöver, men det fixar ni säkert.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat