Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-13, 13:27 #62
MrJimbo MrJimbo är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Nov 2009
MrJimbo MrJimbo är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Nov 2009
Thumbs up Swebhost ser bra ut?

Vad jag fick ut av denna tråd:
* Nyfikenhet på Swebhost självklar! Det finns ju inte några oberoende källor som passar alla. Ta in data - fundera och ta beslut - mycket viktigt.
* Engagemang från Swebhost - positivt! Att kunna ställa frågor direkt till ansvariga - näst intill omöjligt med vissa företag.

Mina tankar:
Att funder på "Vad kan vara fel?" - leder till att hitta fel (är en bil som fått 2st 2or på bilbesktningen en säker bil jämfört med en som fått 1st 1a?).

Förra gången jag letade valde jag det "säkra kortet" och valde surftown (företag såklart!)

De har fått bäst i test som budget-alternativ och sedan dess har jag varit "nästan nöjd" - fast egentligen skitmissnöjd. Ingen av de projekt jag velat ro iland har landat - mycket på grund av 2 saker:
1) safe_mode=on och
2) Support som trots den högre avgiften och möjlighet att ringa (JA det kostar extra) inte kan lösa något av de problem jag haft snabbt eller kompetent.

Av erfarenhet så är inget givet. Jag tilltalas av Swedhost TROTS en ganska hård och av många lite oseriös ton av följande anledningar:

1) Ärlighet och öppenhet (inget politikersnack)
2) Personlig kontakt med kunder
3) websidan säger för mig rätt saker ang. tekniska utbudet.

Potentiellt negativa saker:
1) En känsla av att vilja försvara sig (iofs, det jag brinner för är också viktigt för mig)
2) Få personer i företaget (kan vara ett bekymmer - min erfarenhet är att det extremt sällan är det - det finns ett företag i ryggen och externt support-företag-samarbete låter bra)
3) Kanske en övertro på sig själv (kan bara bevisas på lång sikt)

Personliga åsikter:
* Tillgängligheten kommer vara så hög som kunderna kräver - inte vad ersättningsklausulen i avtalet säger. Är behovet stort - ta fram plånboken och börja granska restore-hastigheter, recover-planer, säkerhets-granska personal etc - Det finns inga genvägar!
* Säkerhet kan inte delegeras - men är heller aldrig ett enpersonsjobb
* Viktigare är vad som sker vid problem än när allt fungerar bra.

I slutändan gäller: Kommer samarbetet vara bra!? Kan jag göra det jag vill!? När jag gör det - kan jag få support vid 1) införandet 2) när problem uppstår och 3) kommer det att fungera även långsiktigt (här kan man ju alltid byta). Passar det min plånbok?

Jag tror att Swebhost ser ut att funka bra att starta igång och köra.
Om det inte vore bra - vad är då bättre och varför? (ange grundkriterier - det saknas känner jag i den här diskussionen)

Lycka till!
MrJimbo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat