Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-11, 15:52 #2
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard Brev i klartext

Hej XX

Ny ägare till Agent Interactive

Mitt namn är Stefan Mahlstein och sedan den 1 november är jag ny ägare av de tillgångar som ingick i den rörelse som tidigare bedrevs av Agent Interactive AB. Mitt mål är att bygga upp en lönsam verksamhet med samma inriktning som tidigare men under ny ledning och med ny organisation.

En helt avgörande förutsättning för framgång är naturligtvis att jag lyckas återställa det förtroende som av naturliga skäl skadats i och med konkursen i Agent Interactive. Till att börja med vill jag därför i detta första veckobrev ge en kort introduktion av mig själv och mina planer för den nya verksamheten.

Sedan jag började använda Internet 1990 har jag hunnit arbeta professionellt som affärsutvecklare av internetbaserade företag i snart 12 år. Exempelvis arbetade jag under perioden 1999-2005 på Avanza Bank, bland annat som chef för affärsutvecklingen och internettjänsten.

2006 började jag arbeta som internetentreprenör och har sedan dess tillsammans med fantastiska partners och medarbetare byggt upp en mindre grupp av lönsamma företag, exempelvis Pineberry, PokerLoco och PokerOffice.

Utöver ovanstående har jag en del externa styrelseuppdrag i företag som vill förbättra sin närvaro på Internet, exempelvis Redeye och sedan augusti i år även Aktieinvest. Den som är intresserad kan läsa mer på www.mahlstein.se

För ett par år sedan började jag fundera på att etablera ett nytt företag inom resultatbaserad marknadsföring och försäljning på Internet. Jag har nämligen länge varit övertygad om att aktörer som Tradedoubler, Zanox och Commission Junction har en hel del brister som skapar möjligheter för mindre och mer snabbrörliga konkurrenter.

I och med mitt nya förvärv så har jag fått chansen att snabbt kunna komma igång. Det som skiljer mitt synsätt från övriga konkurrenter är bland annat större transparens i affärsmodeller och prissättning. Jag återkommer med mer detaljer i mina framtida veckobrev.

Den nya verksamheten kommer fram till årsskiftet att bedrivas i en något begränsad omfattning och det kan därför ta lite extra tid att få svar på frågor. Däremot kommer alla affiliates att få provision för de intäkter som genereras från den 1 november och framåt.

Jag hoppas att du precis som jag skall se möjligheterna med att vara med i ett mer snabbrörligt affiliatenätverk. Jag lovar även att alltid arbeta på ett transparent och lyhört sätt med både affiliates och annonsörer för att utveckla en verksamhet som är lönsam för oss alla.

Alla frågor rörande konkursen, perioden innan den 1 november eller eventuella tvister med Agent Interactive hänvisas till konkursförvaltaren Advokat Lars Ehrstedt.

Med vänlig hälsning

Stefan Mahlstein
Email: [email protected]
Mobil: 073-650 87 10
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat