Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-08, 22:42 #18
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av forngren Visa inlägg
UF har i min mening ingenting med företagande att göra. Bland annat så skattar du som hobbyverksamhet och bildar aldrig nåt företag.
Det är samma uppfattning som jag fått av UF. Jag vill driva företag "på riktigt" så att säga och då var inte UF ens ett alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Affärsplanen menade jag är bra för KarlRoos själv i synnerhet som han är oerfaren som företagare, då kan det vara riktigt bra utbildning av en själv att sätta ihop en affärsplan så man tvingas tänka igenom vad man ska göra och hur man får det lönsamt.

Det är många små beslut man behöver ta när man startar upp en verksamhet och det är lätt att göra misstag som kostar mycket pengar.
Vad exakt behöver jag affärsplanen till? Jag ska bara driva konsultverksamhet och jag tror inte att jag kommer att ha några kostnader över huvud taget. Annars hade jag förstått poängen Men jag kan ha fel.

Förresten Conny, jag gav din mall till mina föräldrar som ändrade lite i den och den är nu inskickad till Överförmyndarnämnden. Inväntar svar! Tack igen!
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat