Enligt Net@Once avtal (
http://www.netatonce.se/dokument/nao-avtal-lan-adsl.pdf ) så står det följande (det kursiva & understrukna). Betalar du för 20-60 och inte kan utnyttja någonting över 20Mbit, var NOGA med dina mätningar, bredbandskollen & tptest har en felmarginal (dom visar mindre än vad du egentligen har), då har du rätt att upphäva avtalet.
Eller om det är riktig kris så kan du häva avtalet, be NAO att koppla ur stationen och be BBB att koppla in dig igen och betala 2 st räkningar istället.
Citat:
3. Inkoppling
Tjänsten kopplas in löpande i turordning efter att abonnemangsavtal mellan kund och NAO har ingåtts. NAO levererar ADSL i TeliaSoneras kopparnät. Efter ångertid och eventuell avtalstid hos annan operatör tar TeliaSonera 2–3 veckor på sig att fullgöra uppkoppling. På grund av tekniska begränsningar är det inte säkert att NAO kan ansluta kunden till vald tjänst, är så fallet har NAO rätt att bryta avtalet. Visar det sig att NAO ej kan leverera önskad hastighet p.g.a. avstånd eller att kvaliteten på kopparkabeln är för dålig, så kommer NAO istället att leverera närmast underliggande hastighet, som kunden får betala för. Kunden är skyldig sig att informera NAO om uppgifter nödvändiga för inkoppling. Om kunden ändrar förutsättningarna för avtalet så att det innebär ökade kostnader för NAO kommer kund att faktureras för merkostnaderna. Inkoppling kan ske tidigast efter att kundens ångertid har passerat. Ångertiden kan frånsägas skriftligen. Kunden ger NAO tillåtelse att använda dess personuppgifter med hjälp av automatisk databehandling. Vid inkoppling av så kallad ”hel ledning” (ADSL ej bundet till fast analogt telefonnummer) ger kunden sin tillåtelse att NAO:s tekniker gör hembesök hos kunden för installation av uppkopplingen.
|