Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-08, 17:55 #5
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Jag har inte riktigt läst alla inläggen. Jag skrev tidigare ett långt inlägg som jag aldrig postade. Det gör jag ofta.

Men jag tänkte på dig som skrev det första inlägget. Du är ung. Livet är långt. Du arbetar där du är. Kanske blir du lite ledsen på chefen, eller att det inte blir som du tänkt dig.

Tänk så här: Eftersom du kom på denna idén är det inte helt omöjligt att du kommer på en annan idé i framtiden. Du har ju bevisligen talang. Ditt liv står och faller inte med denna idé.

Du kommer snart på nånting nytt, jag lovar dig!

Men det är viktigt att du är lojal, snäll och vänlig mot din chef. Ni kommer känna av varandra för resten av livet! Även om jag inte tror du kommer arbeta på just det stället i resten av livet! Men vad vet jag om det!?

Deppa inte om det inte blir som du har tänkt dig. Livet är full av utmaningar, motgångar och oväntade händelser. Så är det bara. Det är samma för dig som för alla andra. Alla simmar i samma båt.

Kör på! Kör vidare! Kör hårt! Lägg inte ner för mycket tid, kraft och engagemang kring just denna idé. Det verkar just nu ändå inte bli som du vill.

Gör ett bra jobb i stället. Det är trots allt därför du är anställd. :-)

Lycka till!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat