Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Binero AdWords är 2 x 500:-.
|
Som gäller för befintliga konton?
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
"Det är ju bra att det är tydligt vilken valuta det är, speciellt när det gäller ett internationellt företag."
Varså god! Du tror inte Apple är ett internationellt företag? Eller Volvo? Det var kanske det dummaste inlägget jag har läst på bra länge... Världen
vimlar av internationella företag som har koll på valutan. Tänk varuhus som Media Markt, Lidl, ... nämn fler företag med internationella ambitioner
som inte har koll på valutan?
|
Det är skillnad på MediaMarkt och Google. Det är viktigare att vara tydlig med valutan när det gäller ett företag som fakturerar från Irland. Om man köper något i en butik i Sverige är det uppenbart vilken valuta som gäller även om det bara står "499:-". Jag tror inte att MediaMarkts leverantör i HK (om de nu har någon där) skriver bara "$40" när de säljer varan till MediaMarkt. De lär vara noga med att det är USD. Att brevet/offerten/fakturan är på engelska bevisar ju inte att valutan är USD.
Om man beställer något från t.ex. Surftown är det bra att veta om "kr" betyder SEK eller DKK, så man inte får en större faktura än man tänkt sig. (OBS: Jag menar inte att Surftown gör något fel. Det var bara ett exempel.)
Men visst kan jag hålla med om att i ett säljbrev på ledig svenska riktat till Sverige kan det gott stå "kr", och om man vill gardera sig kan man ha med något finstilt där det står SEK.