Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-06, 14:53 #6
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Nu kanske vi var otydliga när vi gav dig kompensationen, för det borde ha framgått att det var i form av 3 månaders kredit och inte i form av pengarna tillbaka. Som du själv säger, så på din förnyelsefaktura dras det av en summa som motsvarar 3 månader av ditt abonnemang.

Främsta anledningen till att vi gör så, är för att summan för 3 månader är vanligtvis så pass låg att om vi skulle skicka kompensationen i form av en banköverföring så skulle det inte finnas särskilt mycket kvar när den når dig (bland annat på grund av att vi överför pengarna från Danmark till Sverige).

Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
Men håller helt med om att det är fult.
Fult och fult... Meningen är självklart inte att lura kunden, utan att faktiskt ge rabatt för det kommande året. Det är ju fortfarande en form av kompensation. Nu valde gummianka att inte stanna, vilket gör att han tyvärr inte får dra nytta av kompensationen i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av eliasson Visa inlägg
Men visst håller jag med om att det var ett otroligt vidrigt sätt att bemöta sina kunder på.
Det är ytterst få kunder som har varit så pass missnöjda med oss som gummianka har varit under det senaste året, och jag kan inte annat än att beklaga. Jag har diskuterat vid flertal tillfällen med både gummianka och en massa andra kunder om olika problem, och det har lätt till flera förbättringar i både rutiner och kundservice. Men det är inget som syns över en dag, speciellt inte för icke-kunder här på WN (som fortfarande ser oss som det webbhotellet man kan läsa om i trådar från 2006)...

Jag har sagt det flera gånger tidigare: Vi är väl medvetna om att vi har ett dåligt rykte om oss, och vi kämpar dagligen med att visa att vi har förbättrats oss oerhört de senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
gummianka borde alltså få tillbaka alla pengarna...
Vad som syftas med den punkten, är att du har 30 dagars pröva-på-tid, och är du inte nöjd så får du 100% av pengarna tillbaka (exklusive eventuell domänavgift, av förklarliga skäl).
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat