Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
Google är inte känt för att vara ett smidigt företag och ta hand om sina kunder. Uppenbarligen hade dom inte tänkt att ändra sig på den punkten!
I Sverige använder vi kronor. Ett företag som inte har koll på valutan undviker jag att göra affärer med. Ett svenskt brev, svensk copy, svensk valuta. Hur svårt kan det va? Vill Google göra affärer i Sverige får dom väl ha koll på vilken valuta vi använder. Eller välja en reklambyrå som har stake nog att skriva rätt valuta! :-)
|
SEK är väl den svenka valutan? Det finns ju norska och danska kronor (KR) också? Gör man utbetalningar i princip i all världens länder så är det väl inget konstigt med att använda de internationella valutabeteckningarna?
Det är ju ungefär som att jämföra med dollar. Det finnas ett flertal länder som har olika dollar tecknet $$$$$$ för sin valuta. T.ex. Argentinska pesos, Hong kong dollar, Singapore dollar, kanada dollar osv.
Om man får en check som det står 100 USD och inte $100, så skulle man gnälla på det? Om jag väntar på en check på 100 amerikanska dollar från Hong Kong, så skulle i alla fall inte jag vilja att det endast stod $100 på den.....föredrar nog USD i det fallet.
Annars är risken att man går från banken med endast 12 USD i handen....