Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Conny, det var baserat på dina siffror, 0,5-2kr per klick (är det inte vad du brukar uppge?)
Det stämmer ganska bra med min statistik också.
|
Jodå men det gäller riktad reklam på en webbsida, så nu gäller det oriktad dvs massreklam, vilket har sämre kvalitet, så därför är det kanske lite högt räknat. Men inte helt åt skogen, utan fullt realistiskt. Ett inervall på 2,25-9 SEK per månad för 450 unika besökare skulle det bli enligt tumregeln.
Dvs det skulle behövas mellan 5 och 20 miljoner besökare per månad. för att få 100 000 SEK i intäkter per månad.
Jag ville inte gå i polemik om tumregeln här eftersom jag har lite för dåligt underlag när det gäller just oriktad reklam.
Men när det gälelr vanliga webbsidor så brukar jag räkna 0,48 SEK som jag har på de webbplatser jag administrerat men vissa har gett upp till 2 SEK och någon enstaka lite mer. Men umregeln är nog hyfsad för vanliga webbplatser.
Det här är ju bara estimeringar och verkligheten kan givetyvis se helt annorlunda ut, beroende på vilken typ av applikation det är och hur marknadsföringen kommer att gå till.