Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-03, 10:11 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Om man ska få någon ordning på detta så anser jag att för att kvalificera sig till att vara webmaster så måste man minst arbeta i princip heltid med detta, med full eller med lite lön. Dvs, om jag arbetar som frisör heltid och sedan arbetar deltid med webmastering på min fritid, så är jag ju en frisör och inte en webmaster. Detta skulle få bloggaren blondinbella att kvalificera sig till webmaster
Men man kan nu annars ha 2 kategorier, webmaster som yrke och webmaster som hobby.

Dvs, om jag gör och kan fixa service och annat på min bil innebär ju inte detta att jag sedan går runt och säger att jag är en "mekaniker", om jag är duktig på att laga mat ofta, så är jag ju inte heller en kock? På samma sätt så innebär ju inte att om jag har "webmaster kunskaper" att jag är en webmaster.
Vet inte om jag håller med dig helt och hållet där. Om man är utbildad civilingenjör så brukar man ofta kalla personen för civilingenjör även om han eller hon inte arbetar som detta. Civilingenjör som ett tydligt definierat yrke existerar ju inte ens.