Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-30, 22:59 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av danjel Visa inlägg
Jag har svårt att se bra argument för detta, dvs att "Hård typning" och "Kompilering"
har något med de kvalitetsaspekter du lyfter fram..man måste se till sammanhanget vilken typ av applikation man utvecklar..
Jag har gett en enkel argumentation hur "Hård typning" respektive "Kompilering" ger betydande fördelar vid utvecklingsarbete lite tidigare i denna tråd. det går bra att läsa tråden från början så klaranar nog ett och annat argument. Annars är du välkommen att komma med SAKLIGA argument varför du anser att "Hård typning" respektive "Kompilering" inte har något med kvalitet i utvecklingsarbetet att göra.

Jag har aldrig läst eller hört någon som kommit fram med ett enda sakligt argument.

Citat:
Har det något att att göra med "skalbarhet"..? Nej, varför skulle det det? Skalbarhet är oberoende av teknikvalet i sig.
Det var väl dagens dummaste kommentar; "Skalbarhet har inget med teknikvalet att göra!", MY GOD, vet du vad du pratar om över huvud taget???

Citat:
"Kvalitet" ett väldigt otydligt begrepp i sig, vad menar man, att det skulle vara färre "buggar"
i hårt typade kompilerade program? De buggar som är svåra och dyra att lösa har inget att göra med kod som inte kompilerar eller "datatyp" relaterade buggar ..
Kvalitet är ett mångfacetterat begrepp, jag gjorde tt förtydligande vad jag anser hör till begreppet kvalitet, det är inte uteslutande av andra kvalitetsaspekter, men en delmängd.

Man fokuserar på olika kvalitetsaspekter i olika projekt, men jag räknade upp någr aav de mest elementära som jag stöter på i många av de projket jag arbetar med.

Citat:
Den i särklass viktigaste kvalitetsfaktorn är ofta "väldesignade" program dvs genomtänkt skiktning av en applikation i olika lager och korrekt användande av objekt orienterade principer för att hantera affärslogiken
Just det, det är det jag resonerat kring hela tiden.....

Citat:
..det löser ofta per automatik dessa punkter:
"kvalitet", "skalbarhet", "integration", "transparens", "säkerhet", "förvaltningsbarhet"...
Målet är: "kvalitet", "skalbarhet", "integration", "transparens", "säkerhet", "förvaltningsbarhet".

Strategin för att nå målet är: Genomtänkta program med god struktur!

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-30 klockan 23:01
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat