Citat:
Ursprungligen postat av yellowdog101
Fast det var då? Framtiden kommer ju vara inom webben och då gäller PHP och andra webbspråk. Fanns ju många jobb inom PHP sist jag sökte.
|
Det var relativt nyligen.
Nja, där är du nog ute och cyklar lite. Det sker nog faktiskt mer professionell utveckling utanför än på webben, däremot ofta med kopplingar mot webbapplikationer. Då räknar jag bort alla små standardjobb som webbplatser till mindre företag och allt som kan klassas som hobbyprojekt. Sedan finns det en mängd stora applikationer där säkerheten är oerhört viktig inom t.ex. flyget och försvaret och som inte har mycket alls med webben att göra. De flesta jag känner som arbetar med programmering i någon form gör det i andra språk än webbspråken och de har generellt också bättre betalt. Flera av dessa har inte ens läst datautbildningar utan t.ex. teknisk fysik. Det finns inte mycket pengar på nätet helt enkelt med undantag för de allra största.
Är man inte helt 100% säker på vad man vill göra och vill ha en bred, attraktiv utbildning så rekommenderar jag att läsa till civilingenjör.