Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-29, 10:54 #3
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
När staten slutar upp med att beskatta oss upp till den milda grad att man på riktigt börjar fundera på om det är värt att fortsätta driva företag i Sverige.
Jo, det skulle hjalpa. Finns valdigt manga bra saker i Sverige men dock ingen tradition av att ta hand om entreprenorer. Just pga att det alltid funnits sa manga fantastiska stora bolag som ABB, Ericsson, Volvo, Saab osv har det val aldrig funnits ett behov av att satsa pa mindre foretag. Staten och storkapitalet har lugnt kunnat sitta i samma bat. Den ekonomiska sidan ar en mycket viktig sak men det finns aven historiskt en kvarlevande grundmentalitet att foretagande och entreprenorskap ar nagot suspekt. jag har sjalv inga jattejobbiga erfarenheter men varje gang jag laser om att skatteverket storsatsar pa att satta dit domanhandlare eller folk som koper och saljer pa Blocket utan att betala skatt blir jag ratt less. Visst, regler ar till for att foljas men om nagon istallet for att leva pa bidrag borjar sitt entreprenorskap med att kopa och salja i mindre skala sa bor detta i min mening hellre uppmuntras an jagas med blaslampa. Jag alskar Sverige men aven forutom battre klimat ar det skont att flytta utomlands och slippa den mentaliteten.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat