Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-27, 19:39 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Sätt dig och studerar TV-tablån och väderleksrapporten, så ska du se att bitarna faller på plats. Alla svenskar gör samma sak samtidigt. När det går populära TV-program på TV så går försäljningen ner. När solen skiner så sitter alla på café ute i parken. Svängningarna i försäljningen kan därför bli högst påtagliga.

Måndag är överlag veckans bästa dag. Därefter kommer söndag. Men det kan naturligtvis variera beroende på vad du säljer.

I övrigt så har du en bra och naturlig misstänksamhet mot betalväxlar. Jag använder själv Klarna och Dibs och jag kan se i min försäljningsstatistik så fort det varit tekniska problem där. Detsamma gäller om någon större bredbandsoperatör har haft problem.

Min erfarenhet är att ALLA betalväxlar och tredjepartslösningar hoppas på att deras kunder inte ska märka någonting när det börjar strula. Informationen om driftstörningar brukar vara jätte dålig. Så du gör rätt i att vara misstänksam. Gör testbeställningar live i din egen butik regelbundet. Syna dem in i sömmarna och skäll ut dem när det krånglar. Det är allt du kan göra.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat