Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-23, 09:09 #429
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Öppet brev till TD

Enligt avtalen som annonsörerna skriver med TD så är det 3 månaders uppsägningstid på affiliateprogramen. Efter att ha varit affiliate hos TD i 10 år kan jag konstatera att jag aldrig fått reda på att ett program ska stängas ner tidigare än 3 dagar innan nedstängning.

Det måste bli en ändring på det. Det går inte bedriva en affiliate verksamhet där man inte ens vet vad som kommer hända närmaste 3 dagarna. Ett bra exempel är Travellink som stängs ner sista oktober. Idag är det den 23:e och ingen information har gått ut. Vi har Travellink på flygresor.se där vi lagar priser som andra besökare hittat i upp till 6 dagar. Om vi nu får information 2 dagar innan och då snabbt stänger av Travellink (eller byter till ett annat affiliatenätverk) så kommer vi ha kvar TD's Travellinks klicklänkar på flygresor i 6 dagar till, alltså 4 dagar efter att klicklänkarna slutat fungera. Så i minst 4 dagar kommer alla besökare på flygresor.se som klickar sig till Travellink få ett felmeddelande. Det är en otrolig badwill för vår sajt.

Då har jag inte ens tagit upp hur mycket cookiesales som vi kommer gå miste om.

Affiliates MÅSTE få reda minst en månad i förväg om program som stängs ner!

Senast redigerad av robertsson den 2009-10-23 klockan 09:13
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat