kw_wasabi säger:
Skapa xml sitemap.
Ta bort länkar i höger kollumn.
Länk på WN.
Webbexperten svarar:
fixat, fixat och fixat.
MrBob säger:
Ta bort utgående länkar.
Gör texten kortare.
Ta bort googlemecket i meta-taggen.
Skriv ordentliga sökord.
Gör mer användarvänligt.
Gör en sida för besökaren inte för sökmotorn.
Webbexperten svarar:
Fixat.
Med googlemecket antar jag att du menar keywords-meta?
Om jag har förstått det rätt så använder inte google sig alls av den förutom för att hitta spammare. Men om jag tar bort den så kanske bing och yahoo får problem men troligen resonerar dom samma som google och bryr sig inte så mycket om den. Så jag tar bort keywords då...
Sedan så har jag lagt till domännamnet i slutet på description och keywords och jag fick intrycket av er att detta var spam med så jag tar bort det med.
Med sökord antar jag att du menar att titeln och ingressen på artiklarna skall innehålla ord som besökare kan tänkas söka på? Det har jag försökt men jag kan se över och strama upp det en gång till.
Om att göra artikeln kortare; jag trodde att google gillade unikt innehåll, ju mer ju bättre? Men samtidigt kan jag tänka mig att dom tänker på besökaren och att man kanske inte orkar läsa en sådan lång text?
Jag skall försöka tänka mer på besökaren än google i fortsättningen.
kw_wasabi säger:
Keywords meta används fel och används inte av google men kan göra skada om den används fel.
Separera sökord med komma.
Ta bort hälsofakta som sökord.
Ändra description.
Unik title tag för varje artikel.
Unik keywords tag för varje sida.
Unik description för varje sida.
Webbexperten svarar:
Jag har nu tagit bort keywords.
Därför behöver jag inte separera dom med komma.
Har tagit bort hälsofakta som sökord.
Ändrade description.
Nu har varje sida inga keywords.
Nu har varje sida en unik description utan domännamnet.
När det gäller titeln; menar du att man inte skall ha med domännamnet i titeln? tex. "Produktnamn - Domännamn" skall vara bara "Produktnamn"?
Tack för hjälpen nyttigt med kritik.
Ps tack för att du testade mina hackingförsvar okände WN medlem.