Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-23, 04:05 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Man använder normalt inte otypade språk för professionella applikationer.

Däremot finns det många hårt typade språk som har bra kompilatorer, som Java, C#, VB.NET, J#, Delphi.NET, ANSI C, C++ (i många varianter), F#, Cobol.NET mfl.

Jag jobbar mest i .NET och Microsoft-miljön därför känner jag den bättre än andra miljöer. Men jag har även kört Ubuntu och kompilerat system skrivna i både Ansi C och C++ där. GCC (GNU Compiler Collection) innehåller en hel rad hårt typade språk som den som kör Linux/Ubuntu kan välja i stället för otypade språk.

De flesta hårt typade språk har dessutom bra stöd för MVC-mönstret och det lite modernare MVVC-mönstret, jag menar då på en fysisk modulnivå.

MVC-har väl spelat ut sin roll för något 10-tal år sedan och det har utvecklats betydligt bättre mönster. de otypade och de okpmbilerade språken har svårt att hänga med i utvecklingen av dessa mönster.

Om jag inte minns helt fel så var det inte så länge ´sedan som just PHP inte ens var objektbaserat, man fick göra en massa trix för att få till en del griundlägghande objektorienterade egenskaper, ungefär som structar med pekare på funktioner i ANSI C, fast man var inne och mekade med odokumenterade luckor i PHP. Men PHP utvecklas väl oxo till det bättre hoppas jag.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-23 klockan 04:14
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat