Citat:
Ursprungligen postat av danielos
AnOnYmUs, du kallar det för att köra över folk, jag kallar det för att följa sin affärsmodell.
Generellt sätt finns det alltid folk som tror sig veta bättre hur framgångrika företag ska skötas och vad dom ska göra och inte göra, jag drabbas själv av dom väldigt ofta.
Men om man ska fundera över tvivelaktiva företag så kan man lätt lista upp tusentals sämre företag som både går i kunkurs och är otroligt dåligt skötta om man nu känner för detta.
Visst, Google är så pass framgångrika att dom skiljer agnarna från vetet med en knivskarp egg där större delen applåderar och den mindre delen gråter, men än så länge applåderar iaf jag och rider på vågen så länge den varar.
|
Kallar du inte det att köra över folk, när man ÄR oskyldig, och felet egentligen görs av dom? Du låter annonsörer annonsera på din sajt och Adsense tar pengarna, bannar dig och du får inte ens veta varför?! Alltså, det spelar ingen roll hur mkt du än försvarar dom, dom gör precis som dom vill, och det har visat sig flera ggr hur oskyldiga blir drabbade!
Kallar du det för rätt väg för framgångsrikt företag, så grattis. Då kan jag iallafall säga att den affärsmodellen suger, bokstavligt talat.