Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-22, 20:51 #11
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
otypat = flexibilitet

Man kan vrida och vända på allt. Jag använder mest PHP på serversidan. PHP gjorde det enkelt. Innan skrev jag cgi-program i C som implementerade egenbyggt skript/mallspråk med if-satser och loopar. Det var omständigt men roligt. 1995 skrev jag iofs en intranätslösning med Visual Basic 3 och WIN-CGI där all request-data överfördes genom temporära ini-filer. Horribelt. Vid jämförelse med hur man gjorde på unix-sidan med vanlig CGI så ansåg jag windows vara en knäpp plattform för webben. Efter att ha sett lösningar baserade på klassisk ASP samt .NET på senare år har jag inte ändrat uppfattning... Det är min åsikt - jag tänker inte debattera mer ingående än så (Eller jo - ett tillägg som kommentar till ovan länkar med Perljämförelse. Det är inte syntaxen som gav PHP framgång. Det kan jag hålla med om.)

Jag tycker nog att Java borde fått vara med som ett alternativ? Jag har då i alla fall använt det då och då. Främst i samband med XML och XSL då stödet för det var så dåligt i PHP fram till PHP 5.

Senast redigerad av dotvoid den 2009-10-22 klockan 20:54 Anledning: Tillägg och syftningsfel
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat