Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-22, 20:10 #5
Webbexpertens avatar
Webbexperten Webbexperten är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Webbexperten Webbexperten är inte uppkopplad
Nykomling
Webbexpertens avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
1. gör om ?t=... osv till domän.com/24/namn
eller domän.com/namn
vet inte vad 24 gör i din url där som du har som exempel och jag har inte sovit på 3 dygn så orkar inte leta :P.

men hitta hur du gör en .htaccess fil med rätt mod_rewrite regler så får du en mycket mer SEO vänlig URL (vilket spelar roll).
Sedan kolla om Meta info på de olika sitorna har värde jämfört med innehåll..

jag är dock ingen SEO expert.. good luck

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Skaffa inlänkar till artiklarna, och lägg gärna upp en sitemap om du vill att Google ska hitta alla sidor.
Tack Mervinist & Emilv!

Jag har gjort parameterlänkar som igentligen går på ?t=id_för_artikel
men där jag även har lagt till &x=titel_på_artikel för att jag tänkte att det skulle hjälpa google att indexera bättre. Anledningen att jag gjorde så var för att då blir länkar till artikeln alltid giltiga även om jag byter namn på artikeln.

Sammanfattningsvis:

Ja det fanns nyckelord som inte borde funnits med (rosenrot omega3 på varje artikel) det är borttaget nu, men jag har svårt att tro att det kan har gjort att 30% av artiklarna inte indexerades men det var jättebra att jag blev uppmärksam på det och det skadar ju inte att vara korrekt.

Jag skall försöka införa permanenta länkar med halsofakta.com/artikel/artikelnamn i stället. Har börjat läsa en artikel om det och varför man skall göra det. Tack för tipset detta kan nog vara ett stor skäl till att google tvekar att indexera vissa sidor.

Jag har har redan tidigare bifogat mitt RSS flöde till google som site map. http://halsofakta.com/rss.xml

Jag har nog att göra med att skriva artiklar på sidan, skall jag behöva sitta i forum och bloggar och skriva länkar till mina artiklar också? Funerar på att göra länkbyte med likasinnade är det något man fortfarande gör eller är det 90-tals teknik?

Fler tips? Annars får jag nöja mig med detta och göra ändringarna och se vad som händer. Tackar så mycket!
Webbexperten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat