Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-20, 01:43 #19
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Många glömmer vad adsense egentligen är för något. Det är ju annonsörer i Google som förväntar sig resultat (konverteringar) genom annonseringssystemet.
99% av Google's inkomster kommer genom denna annonsering. Skulle annonsör efter annonsör börja tappa förtroende för Adwords p.g.a. skitftafik som inte generer konverteringar så är det ju inte så konstigt om google är extremt försiktiga.

Adsense är ju ingen given rättighet. Det handlar helt och hållet om att generera relevanta klick som i slutändan genererar en konvertering för annonsören.

Du kan ju göra allt rent tekniskt korrekt på din sajt och inte bryta mot något i terms and conditions och ändå bli bannad.
I ditt fall där du genererade en massa klick och drog snabbt in 30k, har du nån aning om hur effektiva dessa klick var för annonsörerna? Förmodligen inte.

Eftersom de allra flesta som annonserar i Adwords också använder analytics och målkanaler så kan Google lätt mäta adsenseklickens effektivitet.
Säg att de 30k du drog in kom från 100 000 klick och de klicken inte genererade en enda konvertering för annonsörerna, tycker du då att du är en tillgång eller börda för google och annonsörerna?

Min slutsats är att det inte handlar om var man placerar sina adsense block, om man klickar på sina adsenseannonser o.s.v. Det handlar i slutändan endast om du kan skicka relevant och konverterande trafik till annonsörernas sidor.

Så här står det i Adsense T and C
" 7.2 Google kan, när som helst, säga upp hela eller delar av Programmet, säga upp detta Avtal eller dra in eller säga upp en Egendoms deltagande hela eller delar av Programmet.

Detta godkänner du när du registrerar dig för adsense.
Självklart svär de sig fria fån allt ansvar. Det är så det är när man är störst, då kan man göra lite som man vill

Att jag skickar relevant trafik tycker jag är en självklarhet att jag gör. Besökarna klickar på det som intresserad dem, inte av någon annan anledning. Sen om de är köpvilliga eller inte ligger ju inte på mitt ansvar.

Hur som helst, att google gör en sådan sak utan att lämna en anledning är riktigt dåligt och hade inte accepterats av något mindre företag. Blir man avstängd för att man har för hög ctr(vet fortfarande inte om det stämmer, gissar bara) så bör man få veta det. Att google anser att det är något fuffens, man borde också ha en möjlighet att överklaga eller lösa problemet. Om annonsörerna inte vill betala för dålig trafik och det ÄR mitt fel, inga problem. Men det måste ju ske civiliserat och se om det kan ske en lösning, och problemet måste ju fram.

Men jag förstår om det är svårt att sätta sig in i det om du själv inte stött på problemet. Det är respektlösheten som är frustrerande, svenska företag skulle aldrig göra så. Och det skulle alltid finnas ett telefonnummer man kan ringa, och prata med rationella människor.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat