Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-14, 13:37 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag skulle föreslå att du fixar en hel del inlänkar som innehåller den önskade sökfrasen. Lämpligtvis "Hallelujah Lyrics" då denna även stärker sökordet "Hallelujah" om du vill försöka komma bra till med det också. Enligt min uppfattning är länktexter det bästa sättet att få din sajt att klättra.

Jag märkte att innehållet är inlänkat till sajten med en frame samt Javascript. Detta är något jag tror kan missgynna dig. Lägg istället HTML-koden direkt på den aktuella domän.

Du använder inte heller några rubrik- och styckes-taggar. I den del där själva låttexten ligger tycker jag du ska skriva såhär:
Kod:
<H1>Hallelujah Lyric</H1>
<p>I heard there was a secret chord</p>
<p>That David played and it pleased the lord</p>
...osv...
En lite mindre sak att åtgärda kan vara att lägga all CSS-styling i en extern CSS-fil. Som det är nu stylas det i dokumentet. Och till sist alltså, skippa alla <br>, <center> och <font>. Detta kommer dels göra koden "modernare" samt minska kod/text-ration vilket tydligen uppskattas av Google.

Till sist, det är bra att du deklarerat DocType (html4/strict) men den validerar inte. Kolla upp felen på validator.w3.org.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat